במהלך הקורס נכיר באופן מעמיק דמויות מהתנ"ך, נעמוד על המאפיינים הייחודיים והתובנות, הנלמדים מסיפורי התנ"ך בהיותו 'תורת חיים'. הקורס למעשה מעצב ומגבש השקפת עולם יהודית- חסידית בלימוד תנ"ך כאשר ניתוח הדמויות דורש חקירה והבנה שכלית הנשענות על קדושת הכתוב.
הקורס יחשוף בפני הלומד את יצירתו הפרשנית-מקראית של רבי שלמה יצחקי על רקע זמנו, תולדות חייו וקווי יסוד בסיסיים בפרשנותו על פי גישות פרשניות ומחקריות שונות. קווי היסוד שינותחו הם: קושי במקרא ויישובו, המקורות לפירושו, מתודת פירושו תוך אבחנה בין המושגים: משמעו פשוטו ומדרשו.
בקורס יכיר הלומד את תכנית התקשוב להתאמת מערכת החינוך למאה 21 ויישומה בבתי הספר. שילוב פדגוגיה דיגיטלית מיטבית בסביבה חדשנית באופן המקדם ומעודד למידה משמעותית, מגוונת , מהנה יותר ורלוונטית לעולמם של התלמידים. שילוב ושימוש מושכל בכלים דיגיטליים בתהליכי הוראה, למידה והערכה. חשיפה למיומנויות המאה 21 תוך דגש על חשיבה מסדר גבוה , שיתופיות ושילוב אוריינות מחשב ומידע ( Cil ) בפעילויות לימודיות .
הלומד יחשף לתפקידי המורה מקוון בשילוב המחשב בהוראת תנ"ך בדגמי הוראה שונים ומותאמים, תפיסות ותובנות חדשניות, בהתאמה לתשתית הטכנולוגית. כיצד לשלוט בכלים המתוקשבים והטכנולוגיות המסייעות להוראת תנ"ך, יחד עם שילובם והבנת הערכים המוספים שהם מזמנים בלמידה הוראה והערכה.
בקורס זה, הסטודנט יבחין במעמדו של המקרא ביחס לספרות חז"ל, יכיר את הספרות המדרשית ואת ההתייחסויות השונות של חז"ל בניתוח המקרא, כמו"כ יפתח מיומנות של יכולת ניתוח של אגדות ומדרשי חז"ל בפענוח המקרא.
הקורס עורך היכרות עם הסוגיות שעמדו על הפרק בראשית תקופת המלוכה ועם דמויותיה המרכזיות, תוך שימת דגש על קריאה צמודה בתנ"ך, אשר מקנה ללומד מיומנות בניתוח המקרא וחשיבה ברמות השונות.
הקורס עוקב אחרי הסיפורים המרכזיים המופיעים בספר שמות, תוך כדי הבאת פרשנויות שונות, ומאמרים שונים לכל אחד מהם, החל מספרות חז"ל וכלה בהוגים בני זמננו, מתוך מטרה לכוון את לימוד סיפורי החומש כך שיתורגמו לעבודה החינוכית של הלומדת כמורה עתידית בכיתה.
קורס זה עוסק בנושאים נבחרים מתוך ספר יהושע וספר שופטים. ספר יהושע עוסק בכניסה לארץ ישאל, בכיבושה, ובחלוקת הנחלות. ספר שופטים – בתקופה העוקבת, שבה עם ישראל התערב בגויי הארץ, למד ממעשיהם, והתחיל לעבוד לעבודה זרה שלהם. בעקבות ההשגחה האלוקית גרם תהליך זה להשתעבדות לעמי הסביבה, עד שה' העמיד שופט שסילק את העבודה זרה, וניצח את האויבים. במסגרת הקורס נעסוק בנושאים מרכזיים הנובעים מיהושע ושופטים, בעזרת שאלות מאתגרות ודיון כיתתי נרכוש מיומנויות שיח, ניתוח ופיתוח חשיבה והבעתם על ידי מיומנויות מתחום האומנות. הקורס מקדם את תפיסת ההוראה הדוגלת בטיפוח עולם תורני, רגשי וערכי שיעניק השראה ומשמעות עמוקה מסיפורי התנ"ך לחייהם של הלומדות. הקורס מכשיר את הסטודנטית ליצירה בהשראת תכני המקרא, שימוש בכלים אמנותיים המתווכים או מביעים תכנים וערכים במקרא. הקורס כולל את הידע המקראי, פרשני וסדנאות מעשיות באומנות. ביסוס המודעות לדרכים בהן עשויה האומנות לתרום לפיתוח דרכי למידה מגוונות בשיעורי תנ"ך בבית הספר המקרבת את נפש התלמיד להוויה התנכית לאהבת תורה ויראת שמיים.
בקורס נכיר את מבנה הדעת הייחודי של תנ"ך,נעמוד על הנחות היסוד ,העקרונות ,המטרות הכלליות וההשגים הנדרשים בהוראת תנ"ך. נכיר מגוון דרכים וכלים לעיבוד תכנים והבניית שיעור מיטבי בתנ"ך
הקורס יחשוף בפני הלומד את יצירתו הפרשנית מקראית של רבי אברהם אבן עזרא על רקע זמנו, תולדות חייו וקווי היסוד הבסיסיים בפרשנותו. קווי היסוד הם: שני עקרונות הפשט בפירושו: "בעבותות הדקדוק נקשר ובעיני הדעת יכשר"; ה'סוד' בפירושו; סמיכות פרשיות כרונולוגית והלכתית לשיטתו; יחסו המורכב למדרשי חז"ל על פי גישות פרשניות ומחקריות שונות.
במסגרת הקורס הסטודנט יעסוק בסוגיות פרשניות סיפוריות והלכתיות, יבחן מהם הקשיים המופיעים ביחידות מסוגים שונים וילמד לזהות את הקשיים אליהם מתייחסים הפרשנים ולבאר כיצד מיישבים הפרשנים את הקשיים. כמו כן, הסטודנט ירכוש מיומנויות בסיסיות לכתיבה אקדמית של סוגיה פרשנית.
הקורס מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון מברר את איכותו של ספר דברים בהקבלה לספרי התורה האחרים, לדוגמה: החזרתיות שיש בספר (תיאורים היסטוריים, מצוות, תוכחות), כתיבת הספר על ידי משה. החלק השני עוסק בסוגיות ספציפיות בספר (פרשת האזינו, ברכות משה, הפסוקים האחרונים).
בקורס זה נכיר את הטעמים לדרגותיהם ונתוודע לתפקידם הפיסוקי-תחבירי. כיוון שהטעמים משמשים כסימני פיסוק, חלוקת הפסוק על פי טעמים שופכת אור על המבנה התחבירי של הפסוק, ובעקבות כך גם על משמעותו – לפי גישתו של בעל הטעמים. מפרשי המקרא מודעים לתרומת הטעמים להבנת הטקסט, עם זאת, לפעמים מפרשים בניגוד לטעמים, עקב שיקולים שונים. הדיון בשאלה אילו פירושים עולים בקנה אחד עם פיסוק הטעמים ואילו פירושים מנוגדים לו תורם להבנה עמוקה יותר של המקרא ושל פרשנות המקרא.
הקורס מפתח בתלמיד יכולת להבין ולנתח סוגיות תורניות פרשניות מורכבות; וכן יכולת כתיבה מחקרית אקדמית בנושאים פרשניים.
התלמידה תפנים שהבית היהודי שואב את בנינו, מציאותו ומהותו מתוך התנ"ך. הלימוד דרך מגוון סוגיות פותח דיון ומאפשר הכרה פנימית שתוביל בעז"ה לבנית הבית העתידי שלה כאשר הוא מושתת על דרכי התורה כפי שהם מוארים בחסידות.
העצמת לימוד המקרא דרך החוויה האינטלקטואלית, תוך שימוש בתהליכי חשיבה מגוונים ומכוונים המקנים כלים ללמידה עצמית. שיטות החשיבה הן: החקירה; ששת כובעי החשיבה; חשיבה לוגית; חשיבה תחבירית; חשיבה אירגונית (טבלאות).
הקורס יחשוף בפני הלומד את יצירתו הפרשנית-מקראית של רבי משה בן נחמן על רקע זמנו, תולדות חייו וקווי היסוד הבסיסיים בפרשנותו. קווי היסוד שינותחו הם: הסבריו ההשקפתיים; ביאורי עניינים; עקרונות פרשניים; טעמי מצוות; סדר פרשיות לשיטתו; יישוב סתירות; דרך הסוד בפירושו; הסברים לשוניים.
שלושה נביאים מרכזיים עמדו לישראל בתקופת בית המקדש הראשון – ישעיה, ירמיה ויחזקאל. במסגרת קורס זה נתמקד בנבואותיהם של ישעיה ויחזקאל ונבחן את המייחד כל אחד מהם מבחינת זמן, מקום והמציאות הרוחנית, החברתית והמדינית עמה הוא התמודד. ננתח את תפיסת עולמם תוך התמקדות בהיבטים דתיים, חברתיים ופוליטיים ונתחקה אחרי תופעת הנבואה בישראל בכלל. נתמקד בנבואות התוכחה והנחמה ומהם נפיק את הלקחים הרלוונטיים והאקטואליים לדורנו, דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה. ייחודיותו של הקורס יתבטא בעיון מדוקדק בנבואותיהם של השניים במקביל, תוך כדי מציאת המשותף ביניהם ועמידה על הקו הייחודי המאפיין כל אחד מהם.