חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התמחות חינוך מיוחד

התמחות חינוך מיוחד

ראש החוג
ד"ר נורית פרופ

nurit.propp@gmail.com

סוג התעודה:

תעודת ממ"ס בכיר + B.Ed (בשיתוף מכללה אקדמית*)
     * בכפוף לאישור משה"ח והמל"ג

המסלול לחינוך מיוחד ב"מכללת בית רבקה" שוקד לטפח מורות מקצועיות בתחום החינוך המיוחד, בעלות רגישות מקצועית לצד אישיות חינוכית איתנה ואיכותית. 

תוכנית הלימודים במסלול מכשירה את הלומדות להוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות ברמת שכיחות גבוהה ונמוכה, בכיתות א'-י"ב (גילאי 6-21). המסלול מכשיר מחנכות מקצועיות, יצירתיות וגמישות שיבחנו את המיוחד שבכל תלמיד תוך ראיית הכלל בכיתה ההטרוגנית, על פי גישת החינוך המכיל. הלומדות יתאימו את דרך הוראתן לצרכים וליכולות של כל אחד מתלמידיהן  תוך שימוש בשיטות ובמיומנויות חדשות, ובזיקה למחויבות של חסידות חב"ד. 

קורסי מבוא בסיסיים בחנו"מ

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

מבוא לחנו"מ: מחינוך מבדל לחינוך מכיל- קורס מקוון

א'

ד"ר נורית פרופ

התפתחות סנסומוטורית תקינה וקשיים התפתחותיים

 

א'

גב' יפעת בן נון

אקלים כיתה ולמידה חברתית רגשית  בחנו"מ

 

א'

גב' נחמי גופין

 

תכנון לימודים, אבחון והוראה מותאמת

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

סדנת הוראה מותאמת לתלמידים עם קשיי קריאה וכתיבה

 

א'

ד"ר נורית פרופ

סדנת הוראה מותאמת במתמטיקה בחנו"מ

 

ב'

גב' רעיה לוי

אסטרטגיות למידה והבנה

 

ג'

גב' רחל כהן

תוכניות לימודים בחינוך המיוחד

 

ג'

גב' בת עמי קהת

אבחונים- התפתחות השיח האורייני

ג'

ד"ר נורית פרופ

 

 

 

המשפחה והקהילה

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

הכשרה להוראה פרטנית של תלמיד עם קשיים בכיתה  (פרויקט חונכות "מעגל החסד")

א'

גב' יפעת בן נון

הילד במרקם משפחתי מורכב

 

ג'

ד"ר עטרה פישר

 

שפה ותקשורת

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

שפה ודיבור
התפתחות תקינה וקשיים התפתחותיים

 

ב'

גב' קרן חרל"פ

יישומי מחשב וטכנולוגיות תומכות בחינוך המיוחד

 

ג'

גב' שרה וייסברג

גב' רחל אייזנבך

 

לקויות שכיחות

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

הפרעת למידה ספציפית: אפיונים קוגניטיביים, פסיכו חברתיים ודרכי התערבות.

 

א'

גב' קרן חרל"פ

הפרעת קשב: אפיונים קוגניטיביים,

פסיכו חברתיים וחינוכיים-

ב'

גב' רעות שטיינברג

פסיכופתולוגיה

 

ג'

גב' רעות שטיינברג

 

לקויות מורכבות

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

מוגבלות תקשורתית- אוטיזם. אפיונים קוגניטיביים התפתחותיים ודרכי התערבות

 

א'

ד"ר עטרה פישר

מוגבלות חושית שמיעה/ ראיה

אפיונים קוגניטיביים, התפתחותיים ודרכי התערבות

 

א'

גב' נחמה גלרנטר

מוגבלות שכלית התפתחותית
אפיונים קוגניטיביים, התפתחותיים ודרכי התערבות

 

ב'

ד"ר תהילה רפטר עוזרי

סמינריון אסטרטגיות הוראה וטיפול לאוכלוסיות בחינוך המיוחד

 

ג'

ד"ר אסנת רובין

גב' איריס הינדי

התלמיד עם  צרכים מיוחדים- היבטים נוירופיזיולוגיים

 

ג'

ד"ר דבורה מטס

 

 

 

 

קורסים טיפוליים

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

המוזיקה ככלי טיפולי

 

א'

ד"ר עטרה פישר

שילוב אומנויות במפגש עם יצירות ספרות

 

א'

גב' אורטל דישון

 

קורסי חינוך, דידקטיקה ותושב"ע בחנו"מ

שמות הקורסים

 

שנה

 

שם המרצה

 

תהליכי הוראה ולמידה חדשנות פדגוגית

א'

גב' ליזיק נפרסטק

גב' נאורה מזרחי

מתודיקה לתושב"ע

א'

גב' אסתר דרחי

זהות חמ"ד אתיקה

א'

גב' ליזיק נפרסטק

גב' נאורה מזרחי

ניצני הוראה

א'

ד"ר נורית פרופ

בשנה א'- התנסות ייחודית דיסציפלינרית בתחומי החנו"מ: 

  1. עבודה מעשית בכיתות משלבות ומקדמות (יום אחד בשבוע בין השעות 8:00-14:00).
  2.  פרוייקט "מעגל החסד"- חונכות של תלמיד עם צרכים מיוחדים (לקות מורכבת) בשעות אחה"צ (שעתיים בשבוע).

בשנה ב'- התנסות כללית בתושב"ע (יום אחד בשבוע)

בשנה ג'- התנסות ייחודית דיסציפלינרית בתחומי החנו"מ והתנסות בתושב"ע (יומיים):

  1. עבודה מעשית בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות מקדמות (יום מלא 8:00-14:00).
  2. עבודה מעשית בתושב"ע  (ביום ניפרד)

במסלול החנו"מ התלמידות מבקרות במוסדות לחנו"מ, ונחשפות לקשת הרחבה של תלמידים עם צרכים מיוחדים. כמו כן, חשיפה לתחומים המשיקים לחנו"מ כגון: טיפולים פרא רפואיים באמצעות מפגשים עם הצוות הטיפולי וביקור במרכזים טיפוליים.
במסלול החנ"מ מתקיים במהלך השנה יום עיון דיסצפלינרי, וחשיפה למומחי תחום בחנו"מ הן משדה החינוך והן מהאקדמיה.

ציון משולב:

נדרש ציון משולב 540. שקלול הציון המשולב יערך לפי ההרכב הבא: 50% ציוני הבגרות; 50% ציון הפסיכומטרי.

ניתן להתקבל ללימודים על סמך ההרכב והציונים של תעודת הבגרות, ללא מבחן פסיכומטרי, בכפוף לתנאים הבאים:  

  • 4-5 יחידות אנגלית.
  • 5 יח"ל במקצוע מוגבר.
  • ממוצע בגרויות 100 ומעלה.

באם הציון המשולב הוא 540 או ממוצע הבגרויות הוא 100 בנוסף לתנאים שלעיל, ניתן להמשיך את תהליך הקבלה למסלול חנו"מ כדלקמן:

  1. עמידה במבחן התאמה שנערך בתיכון.
  2. ראיון קבוצתי בני חברי וועדת הקבלה למסלול.
  3. קריאת מאמר וניתוחו.
  4. מטלת כתיבה.

יש להביא את המסמכים הבאים לפני הראיון:

  1. תעודות כיתות י"א וי"ב.
  2. תמונת פספורט.
  3. מומלץ להביא המלצה/ות בנוגע לכישורים של התלמידה או התנדבות בקרב אוכלוסיית הילדים עם צרכים מיוחדים.

ד"ר עטרה פישר

גב' נחמה גרלנטר

גב' אורטל דישון

גב' קרן חרל"פ

ד"ר נורית פרופ

גב' נחמי גופין

גב' יפעת בן נון

גב' אסתר דרחי

גב' רעיה לוי

ד"ר דבורה מטס

גב' רחל כהן

ד"ר אסנת רובין

גב' קהת בת עמי

גב' שרה וייסברג 

גב' רחל אייזנבך

גב' נאורה מזרחי (צפת)

גב' דינה רייכמן (צפת)

גב' דבורה בוטמן

גב' איריס הינדי

גב' ליזיק נפרסטק

ד"ר תהילה רפטר

גב' רעות שטיינברג

ד"ר נורית פרופ
כתובת מייל: nurit.propp@gmail.com