חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקצירי קורס אנגלית

תקצירי קורסים התמחות אנגלית

שנה א'

שנה ב'

שנה ג'

 The aim of the course is to give the student a complete picture of English phonology with special emphasis on the vowel sounds and those aspects of English phonology, which differ from Hebrew phonology. Use, read and write of the Internationai Phonetic Alphabet – IPA – of the English language.  An additional aim is to give the future teacher a tool with which to help correct pronunciation of his/her pupils and to improve orthography.

מטרת הקורס לתת לסטודנטית תמונה מלאה של צלילי השפה האנגלית ובכלל זה העיצורים   והתנועות לסוגיהם.

תילמד קריאה וכתיבה באלפבית הפונטי הבינלאומי  IPA  המכיל את מגוון צלילי השפה האנגלית,

שימוש בו במילונים עבור הפקת היגוי מדויק של המילים.

יודגם חוסר הפונטיות בשפה האנגלית, בהדגשה על היגוי מגוון ונכון של השפה.

This course will seek to help students build on their existing proficiency skills.

Reading comprehension will use reading strategies such as inference, deduction, finding main ideas, and understanding vocabulary in context. Listening comprehension will use both recordings of live interviews and programs (including IBC and BBC broadcasts, tapes of lectures, etc.). As far as possible, these will have a connection to the reading comprehension passages.

Vocabulary will be built around the subjects discussed in reading comprehension and listening comprehension, and will seek to have students integrate this vocabulary in their speech and writing across the curriculum. Students will also work independently on vocabulary workbooks.

The readings will be taken from a variety of academic subjects. This will enable students to learn discipline related vocabulary, hear discussions on relevant issues and see interviews and/or documentaries on the same subject.  Thus, proficiency will be used to provide exposure to a range and variety of subjects, which will at once impact their language skills and their general knowledge.  Student involvement will necessitate the use of language skills, course content will provide the academic exposure. In the second semester  the students will have to express themselves via writing as well.

The purpose of this course is to introduce students to four basic literary genres: the short story, poetry, drama, and the novel. The genres will be presented through texts and will include the underlying theoretical concepts that define and differentiate the various genres. Each unit will be studied within its own context, although as students advance, reference will be made to previous genres studied.

 Introduction to Poetry and Prose

 These two courses  introduce students to three basic literary genres : 

  1. Poetry
  2. Short Story
  3. Novel

Representative Text 

Underlying theoretical concepts  that define and differentiate the various genres.

Each unit will be studied within its own context, although as students

advance, reference will be made to previous genres studied.

מבוא לשירה ולפרוזה

הצגת שלושת הסוגות הספרותיות:

  1. שירה
  2. הסיפור הקצר
  3. הרומן

יובאו טקסטים מיצגים. יפורטו תפיסות תיאורטיות שמגדירות ומבחינות בין הסוגות השונות. כל סוגה תילמד לכשעצמה אך עם התקדמות הלמידה תינתן התיחסות לסוגות הקודמות

 These courses aim to  intensify, improve and broadly expose the students to  an authentic, fluent and accurate English speaking.  The debate courses include three interrelated language areas: speaking, listening and writing.

 Throughout the year the students will be using various strategies , class discussions, debates , videos on which to comment , writing up debates to present , etc.

קורסי ה"עימות" כוללים שלושה תחומי שפה הקשורים זה בזה: דיבור, האזנה וכתיבה. במשך השנה הסטודנטיות תשתמשנה באסטרטגיות מגוונות, דיוני כיתה, עימותים, סרטונים גוררי תגובה וביקורת מצד הסטודנטיות, וכתיבת העימותים עצמם. כל זאת נועד על מנת לפתח את כושר הדיבור השוטף והמדויק של הסטודנטיות באנגלית.

The course practices the elements and process of effective writing, from the sentence to the paragraph.

חיבור וסגנון-חלק א

הקורס מתרגל את יסודות ותהליך הכתיבה האפקטיבית, מהמשפט ועד לפסקה.

This course introduces learners to the basic structure of the English language. Its main objective is to equip learners with a better understanding of how English works. It begins with the introduction of lexical categories and functional categories and the distinction between them. The course then progresses to a thorough investigation of the English verb system, offering a comprehensive review of various structural and semantic features of the verb, aspect and voice. In the second part of the course, the focus shifts to reported speech, various clause types including conditionals, wish, and others.

מבנה השפה האנגלית

הקורס עוסק במבנה השפה האנגלית. מטרתו העיקרית היא להקנות ללומדת הבנה מעמיקה של ה'מנגנון' שעל פיו פועלת השפה. כללי הדקדוק נלמדים בגישה גלובלית. החלק הראשון של הקורס עוסק במערכת הפועל, וחלקו השני מתמקד במבנים דקדוקיים שונים כגון דיבור עקיף, משפטי תנאי, ועוד.  

This course exposes students to the diversities of Chabad texts written in English. This course will look at several themes including history, philosophy, mysticism, laws and customs, children’s fiction and Chabad’s publications in magazines and the internet.

The students will learn about the history of the Chabad Movement (1800-2003), the laws, customs and unique Chassidic festivals.

In addition, the learners will be presented with original works of the different Lubavitcher Rebbes. Similarly, they will read essays and discourses translated into English which reflect the philosophy of Chabad ideology. Likewise, the learners will read the works of Chassidic scholars based on Chabad sources written in modern English which are accessible to English  readers around the world.

Learners will become familiar with children’s books and they will see how ethical messages are transferred through fun and entertainment. These books will also be considered as sources for teaching English to young learners.

Other forms of publication which Chabad uses to publicize its message such as magazines and internet will be discussed and used in class. Learners will consider these mediums as additional sources for classroom use in learning English.

 The purpose of the course is to teach the fundamentals of correct public speaking, with emphasis on poise, eye contact and body language. This skill is necessary both for teaching, which is a genre of public speaking, and for the professional development of the students and their ability to lecture in public in the future. Additionally, this skill is necessary for presenting their research and other work to peers during their studies.

מטרת הקורס הינה הוראת יסודות הדיבור באנגלית בציבור. יושם דגש על עמידה, קשר עין, ושפת גוף. הכישורים נדרשים גם עבור הוראה שהינה סוגת שיח בציבור וגם עבור ההתפתחות מקצועית של הסטודנטית ויכולתה להרצות בין עמיתים ובציבור בעתיד.

In this course students explore educational applications of theoretical and descriptive linguistics. The course focuses on the new English Curriculum (2021), 21 century skills,  linguistic and educational approaches to language teaching which outline the didactic and educational relevance of recent research findings to language pedagogy.

Students will become familiar with the four skills and ways to integrate them into EFL teaching and appreciate the value of the new curriculum regarding language teaching.

בלשנות פדגוגית A

בקורס זה נבחן יישומים חינוכיים של בלשנות תיאורטית ויישומית. הקורס מתמקד בתכנית הלימודים החדשה באנגלית (2021), במיומנויות של המאה ה- 21, בגישות לשוניות וחינוכיות להוראת השפה המתוות את הרלוונטיות הדידקטית והחינוכית של ממצאי המחקר האחרונים לפדגוגיה בשפה.

הסטודנטיות תכרנה את ארבע מיומנויות השפה והדרכים לשילובם בהוראת אנגלית כשפה זרה ויישמו את עקרונות תכנית הלימודים החדשה בהוראת השפה.

This is the first of two introductory semester courses that provide a framework in which students gain insights into the nature of human language, the connection between brain and language, and linguistic aspects of English. They become familiar with some of the basic terms and principles of linguistics needed for other courses in Linguistics and Educational Linguistics, and later, as professional English teachers. Each theoretical domain is presented together with recent findings focusing on typical language acquisition in a second language, as well as language disorders, and children with SLI.

מבוא לבלשנות

זהו הראשון מבין שני קורסי מבוא לבלשנות המהווה מסגרת בה הסטודנטיות מקבלים תובנות לגבי אופי השפה האנושית, הקשר בין מוח לשפה והיבטים לשוניים של אנגלית. הם מכיריות כמה מן המונחים והעקרונות הבסיסיים של הבלשנות הדרושים לקורסים אחרים בבלשנות ובלשנות חינוכית, ומאוחר יותר, כמורות מקצועיות לאנגלית. כל תחום תיאורטי מוצג יחד עם ממצאים עדכניים המתמקדים ברכישת שפה שנייה, כמו גם בהפרעות שפה וילדים עם SLI.

This introductory course focuses on selected topics in Psycholinguistics, which is a vital discipline for language teachers. The questions and issues dealt with in the field are highly relevant to language learning. In the course we will survey ideas and concepts related to the understanding of how the brain learns language. Topics included are e.g., first and second language acquisition, the mental lexicon of monolinguals and bilinguals,  and the process of reading.

מבוא לבלשנות ב

זהו קורס מבוא בו נידונים נושאים נבחרים בפסיכולינגיסטיקה. זהו תחום חשוב עבור מורות לשפה, היות שהשאלות והרעיונות הנחקרים בתחום זה נוגעים מאוד להבנת תהליך לימוד השפה. הקורס יעסוק בנושאים הבאים: רכישת שפה ראשונה ושניה, המילון המנטלי של חד-לשוניים ושל דו-לשוניים, ותהליך הקריאה. 

In this course we will explore traditional and contemporary approaches to explicit language instruction. The course will introduce learners to the new CEFR alligned English Curriculum. Finally, it will equip learners with basic tools to plan and teach in the classroom, in accordamnce with the requirements of the curriculum.

בלשנות פדגוגית ב

הקורס עוסק בגישות מסורתיות ועכשויות להוראת שפה. בקורס נכיר לעומק את תוכנית הלימודים החדשה באנגלית (המותאמת למסגרת האירופית). הקורס יקנה ללומדות כלים בסיסיים לתכנון והוראה בהתאם לדרישות התוכנית.

The course is about to transfer the students the needed information to acquire basic methods and skills needed for academic writing in English. Students will be introduced to professional texts and speeches (famous historical speeches and texts as well as contemporary talks and presentations- from political to social and educational contexts).

 

סגנון וחיבור ב'

זהו קורס שבו מועבר הידע הנצרך להקניית ורכישת המטודות והכישורים לכתיבה אקדמית באנגלית. הסטודנטיות תחשפנה לטקסטים ונאומים מקצועיים( כגון נאומים היסטוריים מפורסמים),טקסטים ופרזנטציות עכשויים מגוונים. מנושאים פוליטיים ועד חברתיים-חינוכיים.

This course will present texts within an historical perspective. Texts will follow the chronology of English Literature, through major authors, from the time of Chaucer to the 20th century. Students will further their knowledge of genres and will gain insights into English culture.

קורס זה יציג טקסטים בפרספקטיבה היסטורית והם יעקבו אחר הכרונולוגיה של הספרות האנגלי, באמצעות מחברים מובילים  מתקופת צ'וסר ועד המאה ה 20.

התלמידות יעשירו את הידע שלהם בז'אנרים שונים ויזכו לתובנות על התרבות האנגלית. טקטים יוכנו לפני השיעור ובכיתה יושם דגש על העמקה והרחבה של ההקשר ההיסטורי עד לתקופה המודרנית ותחילת המאה העשרים.

This course will focus on the American Experience, and we'll study literary texts which express and describe that experience. Emphasis will be put on the historical and social context and on changing values and views in the United States.

 הקורס יתמקד ב"חוויה האמריקאית" ונלמד טקסטים ספרותיים המבטאים ומתארים את החוויה הזו. יושם דגש על ההקשר ההיסטורי והחברתי ועל שינוי הערכים וההשקפות בארצות הברית בתקופות הרלוונטיות.

התלמידים יכינו טקסטים לדיון בכיתה. דיונים אלה יתמקדו בניתוח מעמיק ובמאפייני אותה חוויה האמריקאית ויעסקו למשל בשאלות של עבדות, גזענות והתנועה לזכויות האזרח.

Course Description:  The course provides a framework for practicing, planning, and teaching English lessons in junior high schools. The course requires students to apply EFL theory and practical methodology in English language classrooms. Students observe experienced teachers, discuss various classroom situations, plan lessons, and teach under supervision. Students receive guidance and feedback on their teaching by the pedagogical instructor.

עבודה מעשית בהוראת אנגלית

תיאור הקורס:

הקורס כולל התנסות מעשית בתכנון ומסירת שיעורי אנגלית בכיתות חטיבת הביניים. במסגרת הקורס נדרשות הסטודנטיות ליישם את הגישות השונות בהוראת שפה זרה ואת שיטות ההוראה שלמדו. הסטודנטיות צופות במורות מנוסות, דנות בסיטואציות שונות שצפו בהן בשיעורי אנגלית, מתכננות שיעורים ומוסרות שיעורים שנצפים על ידי המדריכה הפדגוגית. הסטודנטיות מקבלות הדרכה ומשוב על השיעורים שמסרו מהמדריכה הפדגוגית.

The course presents the theoretical principles and concepts underlying methodologies and techniques utilized in TEFL, focusing on vocabulary and reading and writing skills. It aims to develop the practical skills necessary to analyze and evaluate effective teaching in the EFL classroom and to increase participants' awareness of the different language learning strategies.

שיטות בהוראת אנגלית

הקורס מציג את העקרונות והגישות התיאורטיות העומדות בבסיס השיטות השונות להוראת אנגלית כשפה זרה, ומתמקד בעיקר בהוראת אוצר מילים ומיומנויות קריאה וכתיבה. מטרת הקורס לפתח את המיומנויות הנדרשות לנתח ולהעריך הוראה אפקטיבית בשיעורי אנגלית כשפה זרה, ולהגביר את מודעות המשתתפות לאסטרטגיות השונות שמשתמשים בהן בעת רכישת שפה זרה.

As opposed to structured, contrived, non-textualized language tasks which include grammar transformation, dictation, rules of language and homework exercises from a standard workbork, authentic language texts provide opportunites for the natural use of contemporary language in contexts which are genuine, potentially interesting, and often relevant to the students' interests and needs.

         The inclusion of the use of authentic material on the one hand, and the desire to see a growing ability (and self-confidence) in language use on the other, permeate the National Curriculum and can be evidential in domains such as social interaction, access to information and oral presentation.

         On the basis of appropriate authentic material, teachers can assign a variety of tasks that permit a contextualized, natural use of language such as role playing, writing and designing a class magazine or working out the route to a destination from railway maps and timetables.

         Similarly, one can take advantage of local sites which can provide a quasi- realistic setting for language use.  In these circumstances, the entire experience is in English and exploits all the positive aspects mentioned above, bringing students one step close to actually being there and using the language in a natural way.

         Since many teacher-trainees are non-native speakers who have not, and may not soon, spend time in an English speaking country, "authentic material authentic experiences" will be as close as they get to an authentic environment.  Not only will they be learning how to use these approaches in teaching English, they will themselves be exposed to these experiences, thus providing them with non-academic experiences of using English.

This course enable teachers to acquire the skills necessary to identify pupils with learning disabilities and to create a positive environment for them once the specific problems have been diagnosed.

The emphasis is on learning how to use structured multi-sensory teaching methods, both inside the classroom and out, including methods for individual remediation.

Teachers will learn to cope with these disabilities, specifically in the language classroom.

The course covers basic diagnostic categories of emotional disorders such as: anxiety attacks, phobia, PTSD, depression , Bi-polar disorder and Schizophrenia .

The students will learn to identify the symptoms that characterise the various disorders and what therapy is recommended for each one.

Such knowledge is necessary for teachers who are , at times, the first to recognise a mental problem and help refer the parents to the right professional.

הקורס יעניק ידע בקטגוריות בסיסיות של הפרעות רגשיות כמו: התקף חרדה, פוביה, פוסט-טראומה, דכאון, הפרעת מזג גו-קטבית וסכיזופרניה.

התלמידות תלמדנה לזהות את הסימפטומים המאפיינים כל הפרעה רגשית ודרכי הטפול המתאימות לכל הפרעה.

בסיס ידע זה נחוץ לכל מורה ,שלעיתים היא הראשונה להבחין בהפרעה , ויכולה להמליץ להורים לפנות לאיש המקצוע המתאים.

The course aims toboost and perfect English majors' academic writing proficiency. The course is the workshop within the students will be able to exercise and dwell in writing before starting the seminary paper the year later. The course will encourage students to express opinions freely and independently while constructing solid and rational pattern of thinking and writing. The course will focus on the specific element of writing of argument and discussion.

Therefore the goal of this course is to provide students a coherent and constructed system and framework for developing their independent academic writing. The course aims to measurably build students' capability of writing academic essays that meet the international accepted academic criteria (according to the acceptable writing process and strategy; research, planning, summarizing, organizing, plagiarism avoidance, referencing and proofreading). Certain issues and concepts will be introduced throughout the course to make sure students are aware to the problem of plagiarism, the necessity of generating unique ideas and the multiple ways and styles an academic essay can and should be build and introduced. The course will provide the students a supportive and safe environment for making organic mistakes that would be targeted and constitute the base for perfecting and mastering correct writing via the revision of rough drafts.  

Designing tests is an important part of assessing students' understanding of class content and their level of competency in applying what they are learning. In this online course you are going to learn about the evaluation process and the principles of evaluation in the EFL classroom. A special emphasis is placed on the process of language teaching- including language objectives, formats, the four skills, administering, writing , analyzing and reporting of tests.

מדידה והערכה:

קורס זה יעסוק בחשיבות הערכה ומדידה בכיתה, תוך התייחסות לסוגיות תיאורטיות וקליניות מרכזיות בהערכת תלמידים במסגרת לימודי האנגלית שלהם. כמו כן, קורס זה יקנה כלים לבנייה ופיתוח של כלי אבחון סטנדרטיים וניתוח ושיפוט האיכות של כלי מדידה והתאמתם ללומדים שונים ולמיומנויות המאה 21 .

In this course students explore how languages are learned. We will introduce theoretical approaches to describing and explaining first and second language learning and become familiar with factors affecting second language learning, individual differences, age, memory, linguistic environment, cognition, the social context, motivation, and  brain deficits. In addition, we consider implications and applications of theoretical insights to the teaching of English as a foreign language .

רכישת שפה

קורס זה עוסק בגישות תיאורטיות לתיאור והסבר על רכישת שפה ראשונה ושנייה .במסגרת הקורס נכיר גורמים המשפיעים על רכישה ולמידה בשפה השנייה, כגון,הבדלים אישיים, גיל, זיכרון, סביבה לשונית, קוגניציה, ההקשר החברתי, מוטיבציה והמוח. בנוסף , נתמקד בהשלכות ויישומים של תובנות תיאורטיות אלה על הוראת האנגלית כשפה זרה.

This course focuses on the  link between knowledge of Linguistics and Grammar with the ability to teach grammar at the Intermediate and proficiency levels.Students will become familiar with different approaches to teaching grammar , develop their ability to explain grammatical structures, improve their ability to assess their students' language output and to provide appropriate feedback. In addition, the course will shed light on the place of grammar in the Israeli curriculum and will present the communicative approach to teaching grammar.

בלשנות פדגוגית C1

קורס זה מתמקד בקשר בין ידע בבלשנות להוראה יישומית של בדגש על היכולת ללמד דקדוק בחטיבת הביניים וההעליונה. הסטודנטיות יכירו גישות שונות להוראת דקדוק, יפתחו את יכולתן להסביר מבנים דקדוקיים, ישפרו את יכולתן להעריך שפה ומתן משוב מתאים. בנוסף, הקורס ישפוך אור על מקומו של הדקדוק בתכנית הלימודים בישראל ויציג את הגישה התקשורתית להוראת הדקדוק.

Language games are a significant component of EFL instruction. The course  presents a coherent method for planning , selecting, assessing , and creating language games and gamification, and intergrating them into the EFL classroom. Special attention is given to students' presentation  and self-reflection of games within the peer-group.  The course will mainly focus on games that involve reading acquisition, social interaction, peer-communication,  and pair or group activities.  Also, the principles of selecting and assessing games  taught in the course apply to technology-based activities as well, and  parallel digital versions will be demonstrated when relevant.

בלשנות פדגוגית C2

משחקי שפה הם מרכיב משמעותי בהוראת אנגלית כשפה זרה. הקורס מציג שיטה קוהרנטית לתכנון, בחירה, הערכה ויצירת משחקי שפה ומשחק, ושילובם בכיתת EFL. תשומת לב מיוחדת ניתנת להצגת מחקרים עדכניים בתחום ע"י הסטודנטיות ולההערכה עצמית של משחקים במסגרת למידת עמיתים. הקורס יתמקד בעיקר במשחקים הכוללים רכישת קריאה, אינטראקציה חברתית, תקשורת עמיתים ופעילויות זוגיות או קבוצתיות. כמו כן, עקרונות הבחירה וההערכה של משחקים הנלמדים בקורס מערבים פעילויות מבוססות טכנולוגיה, וגרסאות דיגיטליות מקבילות יודגמו כאשר הן רלוונטיות.

The course objectives are to promote  a professional learning community(PLC) which will  encourage spoken English and public speaking skills among ESL learners.

קידום השפה הדבורה

יעדי הקורס הם לקדם קהילת למידה מקצועית שתקדם אנגלית מדוברת ודיבור בציבור בקרב לומדי אנגלית כשפה זרה.

This course will present texts within their traditional, Jewish, historical context. Texts will follow the chronology of Jewish American literature, through Jewish poets and authors, from the time of the establishment of the Jewish community in North America to the 21st century.

This course will look at several genres of texts, including novels, short stories, poetry and plays. The students will learn about immigration, assimilation, anti-Semitism and focus mainly on Jewish identity.

בקורס זה יוצגו טקסטים ספרותיים בהקשרים יהודיים מסורתיים היסטוריים. הטקסטים הללו יעקבו אחר הכרונולוגיה של הספרות היהודית אמריקאית באמצעות המשוררים והסופרים מימי בראשית של הקהילה היהודית בצפון אמריקה ועד המאה עשרים ואחד. בקורס זה יבחנו ג"אנרים שונים כגון נובלות ,סיפורת קצרה ,שירה ודרמה. הסטודנטיות ילמדו אודות גלי ההגירה, גלי האנטישמיות, ובעיקר יושם דגש על הזהות היהודית.

This is a seminar course in which students will explore selected topics in English Language Teaching, therby developing awareness of the links between theory and practice.

The course will introduce students to classroom research methods. Students will  conduct an informal language classroom study, in which these methods could be applied. The study will be reported in a seminar paper.

מחקר כיתה באנגלית כשפה זרה

זהו קורס סמינריון שבו הסטודנטיות תחקורנה סוגיות נבחרות בהוראת אנגלית. בקורס יילמדו שיטות מחקר כיתתי. הסטודנטיות תדרשנה לערוך מחקר כיתתי בו תיישמנה את שיטות המחקר שנלמדו. הסטודנטיות תכתובנה עבודה סמינריונית בה תדווחנה על המחקר ותוצאותיו ותסקורנה את הספרות הרלוונטית לנושא שבחרו.

The purpose of this course is to enable teachers to acquire the skills necessary to identify pupils with learning disabilities and to create a positive environment for them once the specific problems have been diagnosed.

The emphasis is on learning how to use structured multi-sensory teaching methods, both inside the classroom and out, including methods for individual remediation.

Teachers will learn to cope with these disabilities, specifically in the language classroom, taking into account both the different disabilities, and a variety of approaches to deal with them.

This  course introduces students to the academic challenges children with dyslexia face in the EFL classroom.  The course provides an understanding of dyslexia along with practical tools and methods for assessing and teaching reading in EFL to children with dyslexia. 

הקורס מציג בפני הסטודנטיות את האתגרים הלימודיים שהתלמידים בעלי הפרעת למידה דיסלקציה מתמודדים איתם בלימוד האנגלית כשפה זרה.  הקורס מעניק הבנה של מה זה דיסלקציה, יחד עם מתן כלים יישומיים ושיטות להוראת הקריאה באנגלית לתלמידים עם דיסלקציה.

This is an upper-level course for students to develop further their academic knowledge and ability in research writing. A primary aim of the course is to introduce students to the concept of an “academic community”, and to give them the skills that will enable them to become contributing members of this community.

 The first semester focuses on general research in the field of education: its underlying principles, modes and techniques. Students will read and critique both conceptual and empirical primary source material. They will also study and practice appropriate methodological techniques of educational research on topics of their own choosing.

Students will be expected to transfer knowledge from other prerequisite courses to research writing. Also, they will learn how to relate their own research to the current body of knowledge on that particular topic. In the second semester, students will practice various technical aspects of writing, such as referencing and editing. Students will also write two research papers with a minimum of five outside sources each.

This course introduces the learners to various applications for teaching English in the classroom. In addition, this course will provided learners with an introduction to using various programs to further language learning.

Learners will be introduced to the internet and to the possibilities of downloading teaching materials, and accessing research and other information.

This course has direct applications not only for teaching English, but will also help teachers generate materials, multi-version tests and assessment rubrics to facilitate their management of teaching.

Furthermore, they will learn to use the computer creatively in the classroom, through various language oriented projects.